Skip to main content

Huurdersvereniging Noord-Limburg behartigt de belangen van alle (collectieve) huurders

De Huurdersvereniging Noord-Limburg als wettelijke huurdersorganisatie vertegenwoordigt het algemene belang van alle (collectieve) huurders van verhuurder Wonen Limburg c.q. Wonen Limburg Accent (verder Wonen Limburg genoemd) binnen de gemeenten Venray, Horst aan de Maas en Peel en Maas (ruimschoots 12.000 huurders).
Voor meer informatie over de verenging en wat voor werkzaamheden de vrijwilligers en haar bestuur verrichten, zie onze website www.hv-nl.nl. 

De huurdersorganisatie, de Huurdersvereniging Noord-Limburg heeft geen bevoegdheid als het gaat om het oplossen van individuele klachten.
Wij informeren u hieronder naar de mogelijkheden die u heeft als huurder van een huurwoning van verhuurder Wonen Limburg.

Optie 1

Dien een klacht in bij uw verhuurder Wonen Limburg. Hieronder vindt u als bijlage een klachtenformulier die u hiervoor kunt gebruiken.

Optie 2

Komt u er met uw verhuurder Wonen Limburg niet uit, dan kunt u een klacht indienen bij de Regionale Geschillencommissie Noord- en Midden-Limburg.
Hieronder vindt u als bijlage een klachtenformulier die u hiervoor kunt gebruiken en aanvullend informatie m.b.t. de Regionale Geschillencommissie Noord- en Midden-Limburg.
Het kan zijn dat de Regionale Geschillencommissie Noord- en Midden-Limburg u voor bepaalde klachten doorverwijst naar de Huurcommissie omdat de Regionale Geschillencommissie Noord- en Midden-Limburg voor bepaalde klachten geen bevoegdheid heeft.

Optie 3

Komt u er met uw verhuurder Wonen Limburg niet uit, dan kunt u een zaak melden bij de Huurcommissie. De Huurcommissie is een door de overheid aangewezen commissie.
Om uw zaak voor te leggen aan de Huurcommissie kunt u op werkdagen van 08:00 tot 20:00 uur bellen met telefoonnummer 0800-4887243.
Ook kunt u voor meer informatie terecht op de website van de Huurcommissie. Voor het in behandeling nemen van een klacht vraagt de Huurcommissie een eigen bijdrage (leges) van € 25,00.
De Huurcommissie neemt klachten met betrekking tot woningverbetering, huurverlaging als gevolg van een gebrek, maar ook de energieprestatievergoeding in behandeling. Voor meer informatie zie www.huurcommissie.nl

Optie 4
U kunt de situatie voorleggen aan een (gesubsidieerde) advocaat, u laat uw rechtspositie beoordelen. Een advocaat informeert u over de subsidiemogelijkheden en de overige kosten.

Optie 5
U kunt de situatie voorleggen aan een rechtshulpverlener via een eventuele rechtsbijstandsverzekering die u reeds heeft afgesloten. U laat uw rechtspositie beoordelen.

Optie 6
U kunt de situatie voorleggen aan het Juridisch Loket (www.juridischloket.nl). U laat uw rechtspositie beoordelen. Dit loket verstrekt gratis en persoonlijk juridisch advies.

Optie 7
Voor de huurders van een (huur)woning van verhuurder Wonen Limburg die aangesloten zijn als lid van de wettelijk erkende huurdersorganisatie, Huurdersvereniging Noord-Limburg, organiseren wij – vooralsnog – maandelijks een spreekuur.

Dit spreekuur leent zich uitstekend voor vragen, problemen en/of klachten die u ervaart met uw verhuurder Wonen Limburg bij het huren van een huurwoning.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan onderwerpen zoals: huurtoeslag, onderhoud, medehuurder van een huurwoning worden, leefbaarheidszaken en/of overlastklachten. U bent van harte welkom binnen het (open inloop) spreekuur, koffie en/of thee staat voor u klaar!

 

Wanneer zijn de spreekuren?

  1. 23 februari 2023, 10:30 – 12:00 uur
  2. 23 maart 2023, 10:30 – 12:00 uur
  3. 20 april 2023, 10:30 – 12:00 uur
  4. 25 mei 2023, 10:30 – 12:00 uur
  5. 29 juni 2023, 10:30 – 12:00 uur
  6. 28 september 2023, 10:30 – 12:00 uur
  7. 26 oktober 2023, 10:30 – 12:00 uur
  8. 30 november 2023, 10:30 – 12:00 uur

Bezoekers aantal

We hebben 128 gasten en geen leden online